Nästa dikt är Fräscht Svett som ska bli film!!

Hejhallå Namaste Yo Salam Alikum!

Nu känns det som att målet inte är långt borta (alla fall när det gäller boken, jag har mer än hälften av alla dikter kvar att spela in och sen ska det mixas och fixas) jag är så pepp att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Men det är ingen idé att ta ut något i förskott hahaha ska jag säga när jag skriver som om jag hade 200 böcker och skivor i en låda brevid mig. Hela kalaset kommer att kosta 100 kr då får ni en bok och skiva med 23 dikter men det kommer oxå finnas att ladda ner gratis här. 

MOD! håller på att klippas, det kommer bli soft.

Nästa dikt till rakning är Fräscht svett, det går att tjäna pengar på allt och alla, på att vi inte ser bra ut, inte luktar tillräckligt gott, inte är tillräckligt ömjuka, allt allt allt allt ska göras om till pengar. Jag burkar tänka, att en person oftast en man som sitter på mycket makt, hänger sig åt att försvara den med alla medel. Men vad krigar han för, sitt land, sitt folk, sin familj? När den här mannen sen dör är han stolt över sig själv? Vad har han vunnit?

Jag kan kolla på mig själv, varför håller jag på med det jag gör? Jag skriver, gör musik och film för jag älskar det. Vad är det då som gör att alla som kommer åt makten kämpar så ihärdigt för att behålla den? Är det för att dem älskar folket eller för att dem älskar makten? Politiker är till för folket inte tvärtom.

Älskar jag mitt skrivande, musik och filmande så mycket att jag startar krig och dödar för att behålla det? Vem vet, jag vet alla fall att jag inte tänker rösta jag tror inte på politiker jag tror på kärleken.

Frid / dan

Fräscht svett                                                        
nya lanseringen för att lukta hett
Produkten är perfekt
till dig som tagit en dush
Stiger ut från ångårna
och luktar fortfarande usch

Då ska du använda
fräscht svett
Med lagom mått mätt i den mån din vanliga odör
Har spridigt sig från
armhållan och börjar nå
Känsliga känsel sprön
tur att din lön
är så fin
Dina cash ska spenderas på
fräsch svett
Alla andra kommer retas då 
det vet att du inte applicera på
Fräscht svett den nya doften
som skänker frid
En hybrid
av skogsbär
och molnfri atmosfär
Helt syntetisk
och slit stark
för hårt bruk
Och under feberfrossan
kan du gott kosta på dig lite
Fräscht svett
Visst du är het men välj


Kommentarer
Postat av: John Arthur "Johnny" Ekebert

Du e bäst på detta de du skapar i din speciela go atackstil. Budet borrar sig rätt i! Stark fullträff ditt senaste artelleri.

för de e POWER TO THE PEOPLE och som sas! Vi tar bänken todajhej... John Arthur Ekebert

2010-04-16 @ 09:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0