vardagsrummet på brunkebergs torg!

vi passerar varandra på gatan, vi sitter brevid varandra på tuben, vi dansar sida vid sida på konserter och ibland händer något som gör att vi pratar med varandra. samtalet kan börja med en fråga eller en komentera. nu för tiden är det vanligtvis en fråga om molnen, solen, regn och snö, vilket jag tycker är skit tråkigt att snacka om men det kanske är bättre än ingenting? för om jag ska hoppa av nästa station så kanske vi inte hinner påbörja en intressant diskussion men vi fick alla fall utlopp för något männskligt att bli hörd och sedd.

när jag var liten var kärlek enkelt, får jag chans på dig? vi kanske ska börja fråga varandra om vi känner oss osäkra på att bryta tystnaden, får jag prata med dig? det är enkelt att snacka över en cigg men det är synd att jag måste börja röka för att ha en anledning till att vara social. därför älskar jag okupationen på brunebergs torg å besöker den så ofta jag har tid eller när jag har vägarna förbi. jag ser att okupationen uppnått ett viktigt mål i sig och det är att den finns där http://www.occupystockholm.org/ efter revolution poetry i lördags som alltid är överfett, tack till dig som sa att du läser min blogg, det gav mig pepp till att skriva detta.

hursom, jag och några vänner gick för att fika i gamla stan, fiket stängde vid 22:00 och vi började knata planlöst mot centralen då jag kom på idéen att vi skulle gå förbi okupationen. sagt och gjort, vi kommer dit och det är massa tält och banderoller upphängda. ett tält fungerar som bas, där finns mat, högtalare, datorer, böcker, stolar och allt möjligt. eftersom jag varit där förut och hängt med folket så kände jag mig bekväm med att bara knata in, hälsa, ta en stol och sätta mig ner. det kommer en man som sover där, hälsar och sätter sig ner, 1 sekund senare kommer det en till kille som jag ber att berätta för mina vänner varför dom har den här okupationen finns. BAM vi har en samtal, ring the ALARM http://www.youtube.com/watch?v=YbiaCF_qsrg något är knas något är uppåner, tro inte dina öron eller ögon men hör och häppna vi satt i ett hem, i ett vardagsrum med himlen som tak och snackade om vart pengar kommer ifrån. bara sådär. eftersom att det sover människor på brunebergs torg så är det ett hem och eftersom att tältet med stolarna är en öppen yta så är det ett vardagsrum. jag älskar den känslan av öppenhet och nyfikenhet lika mycket som jag älskar musik, revolution poetry, http://radioskugga.org/ och min familj.

http://www.occupystockholm.org/donationer-resurslista.html finns det allt som behövs så jag plockade ihop några grejer och gick förbi. jag kom ditt sa - hej jag heter dan och jag såg på hemsidan att ni behövde dom här grejer. folket som satt i vardagsrummet på marken, solstolar, vanliga stolar å festival stolar kollade på mig å sa - ingen av oss sover här vi bara hänger här. jag lämnade grejerna tog en stol å fick ta del av drömmar å visioner, alternativ å boktips, utmaningar å frågor! som min vän Basar säger, vi ses på torget!! / dynamitdunder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0