inspiration

det var kul att kicka rim igår och alla var hungriga som lejon. synd att så många fick vända i dörren för att det blev fullt. jag hoppas att till nästa gång så har vi fått en större scen annars borde vi titta oss omkring efter en annan lokal. det är stor variation på stilarna å texterna bland poeterna och det ger mig stor inspiration,


när jag skulle gå till dramaten, tog ettans buss till stureplan och gick längst uteserveringarna å uteliggarna fick jag oxå inspiration till en ny text som jag började skriva på när jag kom hem igår natt. det var länge sedan jag gick i stan, jag kom nyss hem från örebro och innan det så hoja jag överallt och rör mig inte i innerstan bland affärer, reklam skyltar och folk. tempot är snabbt och känslan mellan alla är rå. vad är det vi jagar? vi stänger av vår medkänsla för att kunna överleva. innan jag åkte till indien och nepal så bestämde jag mig för att inte ge några pengar till tiggare, antingen ger jag till alla eller inte till någon. när jag lämna flygplatsens trygga rum och stod bland alla taxibilar sprang alla barn fram till mig, barfota, snoriga och med tovigt hår. jag satte mig i taxibilen och dom stod och knacka på fönstret. vad gör jag? ingenting, vad känner jag? ingenting. hur skulle jag annars kunna leva med mig själv om jag inte stängde av. nu är jag trött på att vara avstängd.
uteserveringen
står alla och hinkar öl ur glas
uteliggaren
står brevid sin säng och dricker öl ur burk
samma sak olika kostym...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Fan va klok du är brush!

2011-08-29 @ 22:12:05
URL: http://millionbucks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0