Filosofen, poeten och Fish Tank!

Jag har en bror, kompanjon, ordvrängare och stjärnbloggare till vän John Arthur Ekebert http://hemlos.situationsthlm.se/johnny/ han skriver mycket på sin blogg och det är de en blogg är tillför.

Filosofen, poeten

Idag träffa jag en filosof som jag lärde känna på en första maj demonstration han satt och käka med en vän på Amid kolgrill på folkungagatan, han hade skägg nu så jag kände inte igen han först, men gick fram och hälsa, var 99% att det var han och blir det fel så kanske jag får en ny vän.
hursom.

"Det är du som är filosofen?" sa jag, jag såg att han kände igen mig.
"Aa det är jag och det är du som är....poeten?"
"haha filsofoen och poeten, du hette Simon va?"
"A just det och du var nu igen?"
jag hälsar på hans vän men säger inte mitt namn och Simon ger sig inte utan tänker vidare
"dan" måste jag säga tillslut
"dunderdan va?"
"yes" 
och så gör vi en hög femma på det.

sen sker den vanliga va gör du vad gör jag.
jag berätta om boken och skivan. och från och med nu ska jag alltid gå runt med några exemplar som jag kan kränga.

www.megafonen.com hade lite flyers för Harakat det är ett diskutions/föreläsnings café i Husby träff varje tisdag klockan 18:00 - 21:00 så jag sa att han skulle hänga på dit någon gång.

vi springer på varandra snart igen

Fish Tank!

Sitter på fyrans buss och läser, ett par sätter sig framför mig.
"de vore mysigt med en film sen" säger mannen
"mm" säger kvinnan
"va vare jag har laddat ner nu igen"
"mm"
jag tittar inte upp utan sitter fortfarande och stirrar på bokstäverna med all min koncentration på samtalet
"brrrr så kallt det är" säger mannen och flaxar som en tvätt björn
"jag vill se något lättsamt" säger kvinnan och fortsätter "fish tank...men den är inte så lättsam, minns du va den handlade om?"
"nej om någon tjej typ"
"mm" säger kvinnan och tittar ut genom fönstret
och efter 8 stationer sitter jag kvar och läser på samma sida
jag ger upp och tittar ut genom fönstret

jag har sett fish tank två gånger den är TUNG!
det är sjukt ibland är jag pepp på att starta ett samtal på en gång men idag vågade jag inte. jag var FEG inte mer än det. va skulle dom säga vad skulle dom tänka skulle dom svara mig? blablablablabla... hur skulle jag vet?
kan bara utgå från mig själv och om jag spånar på vad Fish Tank handlar om på bussen och personen framför mig skulle sagt
"Fish Tank är jattebra, jag såg den två gånger på bio och handlar om en tjej som har en mamma som krökar och drar hem killar sen får vi följa tjejens liv i några dagar kankse inte det lättsamaste men skön, det är bara stänga av dom djupa planen av filmen och bara vila ögonen på rullen"
om någon sa det till mig skulle jag blvit GLAD!

Nästa gång!

Fridens / dunder


Kommentarer
Postat av: säpo

Länge leve poeten, filosofen och säpo :D

2010-11-18 @ 08:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0