Patriotism kan vara världens jobbigaste idé

Patriotism kan vara världens jobbigaste idé. "Kärlek till det egna landet som yttrar sig i beredvillighet att osjälviskt arbeta för dess välgång - fosterlandskärlek"

Om jag var en patriot måste jag hela tiden stå vakt och vara beredd på att ta striden var eviga kvart. När dom andra barnen sträcker fram sina händer och retas – luften är fri, luften är fri. Jag svingar spaden men allt är förgäves, dom andra barnen springer iväg och jag sitter kvar i min Sandlådan och surar. - Nästa gång kommer mina slag att träffa dom. Jag var ju faktiskt här först, det är jag som har byggt dem här sandslotten, det är jag som har byggt dem här vägarna, det är jag som har hämta dem här kottarna, det är jag, jag, jag och jag som bestämmer här, det är min sandlåda. Så jag satt där genom hela tonåren, genom hela vuxenlivet, jag längtar efter när jag fyller 65 då kan jag sitta här i lugn och ro för ja, jag vill leva jag vill dö i Sandlådan.

Patriotism kan vara världens jobbigaste idé. "Kärlek till den egna Sandlådan som yttrar sig i beredvillighet att osjälviskt arbeta för dess välgång - sandlådelandskärlek"


Kommentarer
Postat av: Mor Elisabeth

Sandlådelandkärlek - det är bra!

2010-05-03 @ 11:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0