Turné MOD! Första stoppet Kyoto



God Natt!!

Klockan är kanske runt 01:00 min data är fortfarande på svenne tid och då är den 17:42. Det är dags att sprida ordet och bli Big in Japan! Landa i Tokyo i måndags och tog tåget till Kyoto, den fyrkantiga staden den är fyrkantig och soft, hela staden är ett stort rutnät som det borde vara lätt att hitta i men jag snurrar till det ändå!

Välkommen till Turné MOD!



Soluppgång över Sibiren



MOD! är att flyga, hahaha på äldre dar har jag blivit skraj för att flyga. Jag tänker så här: Vi sitter i en stor plåtfågel och i den här stora fågelmagen leker vi borta bra men hemma bäst! Vi har en TV, vi käkar mat, vi går på toa, vi shoppar, vi sover eller åtminstonde alla som flyger i första-delux-klass-nummer-super-ONE för dem har sängar, vi gör allt detta och det är bara en liten fin detalj som vi har glömmt bort och det är att vi befinner oss 10 miljoner mil upp i luften. Överdriver jag?
Nej!



MOD! är att vara stor men LITEN i orden




MOD! är att vara fredlig



TÅLA..



...MOD! är att..



...att jongglera, misslyckas med ett trick, inte ge upp för att sen lyckas






MOD! är att öva på the Revolutionary Step för sig själv under en bro mitt i natten och bara röja som fan och ha kul med mp3 på högsta volym






MOD! är att kämpa mot att avskaffa kärnvapnet och alla andra vapen
"för man bygger bara vapen om man har lust å mörda
och sår du ett frö så är det väl klat att du ska skörda" - Timbuktu - Dynamit



MOD! är att bygga upp Hiroshima igen

Och nu sagostund:

Jag trampa en man på foten, han titta upp och jag sa på svenska "oj förlåt" ändra till engelska "sorry" för att sen byta om till japanska och säga "arigato"

arigato = tack

jag tror det är dags att lära sig några ord till!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag satt på toa, valde vatten som gör rent rumpan, det kommer en stråle, börjar tokgarva för att det kittlas, (hajar inte hur dom klarar av det, det är en kulturkrock helt enkelt) stänger av den snabbt som satan, använder pappret, spolar och välja högtalare så jag hör "flush soundet" frågan är om det är ett inspelat flush sound eller om det är live?

Nästa stopp, vet ej!

Kärlek / dan

Kommentarer
Postat av: hjallepalle

HAHAHA GULLE VAD BRA DU ÄR! Jag har bokat Mos-biljett nu så du får sällskap, eller mer sällskap om du redan har. Hälsa familjen jättemycket! Pusskram

2010-03-31 @ 19:01:09
Postat av: Anonym

ASFETT! väldigt snygga bilder.

Glöm ej att ta av dig skorna när det är tedags och att banga på hajfenssoppan! ;) kramar

2010-03-31 @ 21:00:02
Postat av: dan

hjalle: sooft med MOS, Jay Electroica ska hänga med, om du inte känner till han så sök runt lite på youtube han är helt galen kolla bara in det här klippet http://www.youtube.com/watch?v=6cA010JeecE

sen så kommer Gil-Scott Heron till stan ska du med på det?



Vonky: Det där med skorna är kul, när man går in på toan så finns det toaskor hehe. Jag har inte träffat på några hajfenor än men jag har inte blivit köttätare än så det är nog lugnt ;)

2010-04-02 @ 02:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0