drum n bas n poesi på medborgarplatsen!

Det finns inget bättre än att stå och droppa rim på gatan, träffade Björn och Simon som stod och spelade vid medis så det var bara till att sätta igång och leka med orden. Då gick Linus förbi, stannade och började filma. Tack Linus för att du la upp filmen ni kan se den på http://vimeo.com/13136046 

Det var roligt för sen när jag skulle åka till Bredäng träffade jag en polare på tuben så vi satt och snacka, sen började jag freestyla för orden och rytmen försvinner inte efter peppen på medis. Kvinnan brevid mig börjar bli nyfiken så jag slänger in lite ord om henne. Vi börjar prata sen och hon undrar om hon frå STIM-pengar för jag rappa om henne. Hon trodde inte riktigt på mig att jag skulle släppa en bok och skiva för jag höll på och drev om att jag var moderat, kapitalist och ihop med Andreas (eller heter han Anders haha minns inte) Borg. Hon sa MAN VET ALDRIG! Mycket sant, mycket sant. Tåget kommer till Bredäng och jag frågar henne om hon vill ha mina kontakt upgifter för att kunna läsa och lyssna på något jag skrivit, hon sa ja så jag åker vidare till Sätra lämnar lappen och säger nu ska du få se att jag existerar. Så jag säger hej till dig med den gula mappen:)

Öppenhet och peppen finns där. En öppen scen i tunnelbanan, haja vad soft du kanske har haft en jobbigt morgon, vakna på fel sida, mangon var möglig, mjölken hade gått ut, osten var slut du är försenad till tuben och måste springa men när du hoppar på den är det en rullande karneval. Jag skulle tycka det var as soft, folk droppa rim, berätta historier, spela musik, jongglera, sprutade eld.

Jag frågade en vän som är väldigt bra på att skoja med folk han träffar, till exmpel brukar han hitta på saker han jobbar med, personer han känner eller saker han gjort. Jag kunde störa mig på detta så jag sa till han varför ljuger du? Han svara, människor har svårt att bjuda på sig själv och tar sig på för stort allvar, jag kommer förhoppningsvis inte träffa den här personen igen så jag testade att hoppa in i en annan roll. Jag brukar inte vara bra på det för jag börjar skratta hela tiden. Det kanske är bra en synd mindre att tänka på för jag är en sån usel lögnare.

frid / dunder


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0