Turné MOD! Fjärde stoppet lite överallt...



Jag behöver knappast berätta vad det här betyder...det slutar på D!



MOD! är att hålla sig fast



MOD! är att bli upplyst och sen dela med sig av kunskapen

Tyvärr  blir det inga fler bilder nu för datan vill inte. Det får bli några filmer som jag lyckades ladda upp innan datan började jiddra.

Jag träffade en häftig person idag som ville bli präst så han åkte till norge lärde sig norska och blev präst åkte tillbaka till japan och jobbar i en liten by på landet. Han är dunder musikalisk och har byggt en massa flöjter, didgeridoos och trummor, han spelar piano och orgel. Kondo Sensei är MOD! 

MOD! är att ha ett mål när det verkar vara dött på andra spår då vi fortsätter vår oändliga vandring.

MOD! är att vara en minioritet och jag blir glad av att se så många religioner som lever sida vid sida. Det skulle kunna vara värre än vad det är men det är ingen ursäkt för att inte kämpa för att det ska bli bättre och bra blir det inte förrän alla respekteras. Ateist som troende, ett citat som jag har glömt vart det kommer ifrån är "Gud är för stor för en religon"

MOD! är att http://www.youtube.com/watch?v=F99t1mxi9Oo 

MOD! är att http://www.youtube.com/watch?v=I6tqw4nNxBc

Jag fick en fin bild på Fuji berget idag som jag såklart inte kan ladda upp så jag får förklara istället, Fuji är jättejättejätte högt, det såg ganska kallt ut och hade snö på toppen typ såhär A tänkt att det är ett berg istället för ett a.

Japanskan går framåt jag kan nu säga HEJ helt okej men inte stava till det.

Glöm inte bort revolution poetry den 10/4 på lava kulturhuset allt börjar 18:00 det är fri entré och det bjuds på tung poesimagi och svensk baktakt kolla in mer på http://revolution-poetry.blogspot.com/

Ses där, annars kommer jag vara i Tokyo på onsdag så vi kan ses på den japanska varianten av falafel kungen runt lunch tid jag blir lätt att känna igen för jag glider runt på häst i samuraj dräkt. Ojojoj vad jag ska äta min mat när jag kommer hem, det är en litenlitenliten kamp att vara gräs ätare här men jag klagar inte för ris och soja är soft.

Ses på onsdag /jandandundersvan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0