134

Nu ar vi i en riktig turist ort som heter Queenstown, resten av ganget hojtar att det ser ut som Are fast utan sno och det gor det sakert. Vi frihets campar fortfarande och bor 30 minuter fran staden pa en rastplats. Talten och bilen har verkligen blivit ens hem, vi kan gora en dags tur och nar vi borjar bli trotta sa ar det dags att aka hem och tanda stormkoket och laga lite mat. Vi bor i ett vackert fjordlandskap med massa berg runt omkring oss.
Om en timme sa ska jag gora mitt andra bungy hopp det ar 134 meter och det pirrar lite sadar lagom i magen. Vi satt och kaka en sen frukost/lunch vid stranden och sen sa kolla vi klockan och sag att det var dags att aka. Vi lyssnade pa musik fran bilen och sen nar disken och tandborstandet var klart och det var dags att bege sig sa fick vi inte igang bilen, bilbatteriet hade gett upp for att vi lyssnar pa musik samtidigt som vi laddar mobilen och mp3n. Patrick borjar ga runt och fraga folk efter startkabblar men fick inget napp, men det ar tur att vi har Nicke chaffor och mekaniker i ett. Sa vi tre borjade sjukta pa bilen som stod i en liten uppforsbacken pa massa rotter. Vi fick upp den en bit, sen satte sig Nicke bakom ratten la in fri laget rulla bakat och fick igang bilen det var tur att vi valde den sista tiden for att hoppa.
Efter Christchurch for nan vecka sen sa akte vi pa sma grusvagar i bergen och vi skulle fa mote hade nan av oss varit tvugna att kora over kanten. Vi akte runt for att hitta nanstans att sova, vi akte fran bay till bay men det var bara privata omraden overallt. Det var lite regnit och molnigt pa berget ungefar som i en drom eller en skrackfilm och helt plotsligt stardet en ko pa vagen, vi stannar bilen och nyper oss i armarna for att se om vi ar vakna, det ar riktigt surrialistiskt. Nar vi kollar bakom oss sa ser vi minst 10 kor som gar mot bilen, vi fortsatter kora framat och dar ser vi 10 till och att grinden till en av falten ar oppen. Sa nu har vi nervosa kor som springer kors och tvars runt omkring oss, men dom ser ut som bergsgatter dar dom klattrar valdigt bra. Vi kor sakta framat da Nicke ropar vilken stor hast, vi stannar och beundrar den gigantiska tjuren.
Platsen dar i fjordlandskapet ar verkligen fint sa vi blir nog kvar dar ett tag, det ar skont att bara ta det lugnt och lasa, skriva och kasta freecebe. Efter det har hoppet har vi adrenalin som racker i en vecka kanske.
Har ni fatt era vykort an?
Frid / Dan


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

134 är väl en "baggis" för dig sonen min som har 216 i luften!!! Härlig läsning bortsett från smala, krokiga vägar, det känns i magen ändå hit!

Vi har inte fått ngt kort! Förstår att delar av resan också blir lite "learning by doing" glöm inte heller "and reflecting"! Pussar och kramar till er alla från mapa & bror som nyss ätit frukost utan stormkök!

2011-01-27 @ 07:07:50
Postat av: gabriella de laval

hej min Rara gudson o co. det är så roligt att läsa några rader då och då.Låter ju som en fantastisk upplevelse och nu bungyjump......jag hoppas att du överlevde!!!!!!!!Själv hade jag avlidit på "studs" ha ha det var väl roligt???Jag sitter just nu på min skola och planerar.kramar i massor från gudmor och julia samt deras fyrfota vänner

2011-01-27 @ 13:08:55
Postat av: sofia

låter som du har det toppen brush! jag vill också ha ett vykort :) sofia wärn

bangatan 39c

722 28 Västerås

kärlek

2011-01-27 @ 13:12:50
URL: http://millionbucks.blogg.se/
Postat av: Farliga Fredrik

Håhå, jag lyfter lite bara jag tänker på det. 134 väl spenderade meter.

Och kor som känns som världens mest chillade varelser.

Jag känner ryggsäckens o spritkökets attraktion allt starkare från garderoben. Lev väl Dan!

2011-02-03 @ 18:35:38
Postat av: Dan

Kul att ni laser!!



Gudmor. bungy ar det sakraste du kan gora om det gar snett sa maste dom stanga allt och det ar pa tok for mycket pengar som skulle ga om intet da. Jag vet att du skulle alska det:)



Jag skickar ett sa for tjag ar tillbaka i manniskobyn.



Fredrik bade du och jag vet att vi lar gora en Nepal trip ihop i framtiden!!

2011-02-04 @ 02:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0