Säg alltid alltid

Namaste!!

Igår stod jag i Markus och Lovisas garderob och spelade in en text som heter Aldrig i livet. Den kommer bli riktigt fet, ordet kommer trängas bland orgel, bas, tvärflöj, klaves och mungbönor. Men som alltid ska det mixas fixas och trixas. 

Så länge kan ni koll in min vän Johns blogg http://hemlos.situationsthlm.se/Johnny/ han är en tankesultant utan dess like.

Aldrig i livet


'Kom igen sakta ner farten'
ber jag vädjande
hon svara med en road min
jag ser hur vägen rusar emot oss
våldsamare än innan

'Kom igen sakta ner farten'
hon hörde att mitt försök till att ha pondus i rösten
gav vika
hon vänder huvudet mot mig
fast jag sitter bakom henne
hon skrattar hånfullt
regndropparna slår som stenar mot bilen

'Kom igen sakta ner farten bilen kan lätt få vattenplaning
och jag har ingen lust att sitta i en rullstol i resten av mitt liv'
förtvivlan som fyllde mitt argument
hade ingen effekt på henne
och vi kunde höra hur mina ord rassla tomt inom henne
en del har kroppen i en rullstol
hon har själen i en rullstol

Kom igen sakta ner farten kom igen sakta ner
farten komigen saktaner farten komigensakta
ner farten kom igensakta ner fartenkom
farten ner komigen igen ner
farten ner igen kom igen farten sakta
AAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Min två vänner som också sitter i bilen
har fått kontakten utdragen
ögonen är två svarta dataskärmar på ett nersläckt kontor
och jag är städaren som innan jag lämnar kontoret
ropar på skoj ut i den öde lokalen
'okeeej jag går nu'
jag vänder mig om och får till svar
'tror du ja'

'Kom igen sakta ner farten'
säger jag vekt
vi rör oss i ljusetshastighet
bilar som inte bländar av
kör förbi oss i en oändlig ström
jag andas snabbare snabbare snabbare
hon vrider ratten så långt det går åt höger och skriker
ALDRIG I LIVET ALDRIG FÖR LIVET

du är en PA en riktigt pissråtta / madicken langa dissen 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0